Thursday, June 12, 2008

Minyak : Anwar hanya menjanjikan kemusnahan...

Tindakan menunjuk perasaan dan mengadakan demonstrasi jalanan membantah kenaikan harga minyak sebenarnya sebahagian daripada percaturan politik pembangkang...mana-mana parti politik yang memimpin kerajaan di dunia pun terpaksa berhadapan dengan isu kenaikan harga barang, termasuk minyak di saat ini.

Jangan kita terpedaya dengan rancangan Anwar dan Tian Chua untuk menangguk di air keruh! Apa yang berlaku sekarang adalah fenomena global.

Kita tidak mahu negara ini muflis dan matawang ringgit langsung hilang nilainya apabila minyak kehabisan dalam masa 10 atau 20 tahun akan datang...atau mungkin lebih awal jika kita memilih formula Anwar.

Kini masanya untuk kita berhadapan dengan realiti dan berhenti daripada didorong oleh sindrom penafian yang dicetuskan Anwar bagi kepentingan agenda politiknya.

Kita juga perlu berhenti daripada membazir minyak – kita boleh melakukannya jika dicuba, bukan sekadar untuk kepentingan poket sendiri tetapi juga untuk kepentingan masa depan anak-anak kita.

Dan bagi mereka yang sentiasa mempersoalkan tentang status Malaysia sebagai sebuah negara pengeluar minyak, apa kata kita melihat kepada Amerika Syarikat dan United Kingdom – kedua-duanya negara pengeluar minyak. Mereka tidak terkecuali daripada tindakan menaikan harga minyak beberapa kali seiring negara-negara lain di dunia.

Mempercayai dan mengikuti agenda Anwar hanya akan menjanjikan kemusnahan...