Tuesday, April 29, 2008

MAHUKKAH KITA MENERIMA ANWAR SEBAGAI PM?


"Anwar tidak mempunyai agenda memperjuangkaan bangsa Melayu. "

Kata Ezam, bekas orang paling kanan Anwar (wawancara dalam Mingguan Siasah terbitan 27 April 2008), "Saya memperjuangkan bangsa Melayu di dalam PKR, Anwar menolak dan tidak mempertahankan saya."

Tambahnya lagi, "Memang ramai bukan Melayu mengundi Pakatan Rakyat kerana Anwar berkempen mahu menghapuskan DEB..."

Renungkanlah nasib bangsa Melayu di bawah Anwar dan PKR...

Komen:

Bukankah negara kita mengamalkan demokrasi? Bukankah majoriti dalam negara ini orang Islam (60%)? Dan bukankah sudah lama termaktub dalam Perlembagaan bahawa agama rasmi ialah Islam, Bahasa Melayu bahasa negara dan Orang Islam/Melayu yang sudah lama dijajah dan sengaja dimundurkan itu perlu pembelaan?

Dan walaupun Kerajaan sudah lama mengamalkan DEB, majoriti yang miskin dan keterbelakang masih lagi Melayu dan Pribumi. Dan bukankah kuasa ekonomi masih lagi di tangan orang Bukan Islam? Apa lagi yang harus dikongsikan dengan yang Bukan Islam? Apakah DAP dan Karpal Singh itu benar-benar anti Islam atau anti Pri Bumi dan Melayu ? Apa dosa Melayu kepad mereka?

Sedarkah kita anak-anak budak Melayu masih lagi dibelakang dalam bidang pendidikan, ekonomi dan lain-lain?

Oh ya...Melayu korup!....Adakah bermakna yang bukan Melayu tak korup? Bapa dan Ibu Ayam, Ah Long, Towkay judi, Gangster dan juga sindiket pengedar dadah semuanya Melayu sahaja ke atau siapa?

Fikir dahulu sebelum terpengaruh dengan kata-kata kononnya DEB itu tidak adil. Di bawah DEB jugalah begitu banyak biasiswa dan tempat di IPTA masih lagi diberi kepada bukan Melayu. Setiap tahun, anak siapa yang mencapai 1st class honours di hampir kesemua IPTA?

DEB sebenarnya dilaksanakan dalam bentuk asalnya hanya hingga 1990. Mana adil?